مهاجراني: وينگادا بعداز باخت تشويق هم شد .

 

حشمت مهاجرانی که سالها در تیمهای ملی به عنوان سرمربی فعالیت داشته است. نتیجه نگرفتن پیاپی تیم ملی امید و جوانان را زنگ خطری برای آینده تیم ملی بزرگسالان می داند.
حشمت مهاجرانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار "ورزش سه" از ناکامی های این روزهای فوتبال پایه و انتقادهای سازنده صحبت می کند.

وینگادا را بعد از باخت تشویقش هم کردیم

نتایج ضعیف به صورت سلسله مراتب از امید و جوانان و نوجوان ، آینده فوتبال ما را نامفهوم جلوه می دهد. متاسفانه با وجود اینکه به صورت پی در پی نتیجه نمی گیریم. هیچ تصمیم گیری و کار جدیدی هم انجام نمی شود. در کمال تعجب می بینیم که وینگادا سر کارش می ماند و تشویقش هم می کنیم! در در رده جوانان و نوجوانان تغییری حاصل نمی شود. کمیته فنی هم نظری نمی دهد چون با هم توافق ندارند. تا زمانی هم که ما بخواهیم به این روش کار کنیم نتیجه گیری هم همینطور خواهد بود. دلم برای این همه پتانسیل و جوانان مستعدی که وجود دارند، می سوزد. آدم از دیدن اینهمه نیروی انسانی مستعد متاسف و ناراحت می شود.

علی دوستی و مهدوی کیا استثنا هستند

حشمت مهاجرانی در پاسخ به این سوال که آیا مدارس فوتبال اجازه رشد به استعدادهای موجود در طبقه پایین را نمی دهد، گفت:«من جوای سوال شما را به این طریق می دهم. ما جوان با استعداد زیاد داریم. یعنی از حیث نیروی انسانی غنی هستیم. اما این مساله خیلی مهم است که ما هدایت تیمهای ملی را به چه کسی می سپاریم. یک مربی باید بتواند از این استعدادها در جهت منطقی استفاده کند و آنها را هدایت کند. اما می بینیم که این در تیمهای پایه به صورت دیگری هست. البته روی صحبت من با علی دوستی و مهدوی کیا نیست، چون آنها استثنا هستند. در مورد تیم ملی جوانان باید بگویم که این نتیجه گیری را باید به حساب اتفاقات فوتبال گذاشت. شایستگی آنها اثبات شده است. اما اینکه ما در هیچ رده ای نتوانستیم نتیجه بگیریم برمی گردد به نقطه نظرهای فدراسیون و برنامه ریزی هایی که آنها انجام داده اند.

آینده فوتبال ما با خطر مواجه هست

ما از جهت نیروی انسانی و پتانسیل یکی از بهترین کشورها هستیم. اما آموزش صحیحی در این زمینه وجود ندارد. وقتی نتوانیم از نیروهای جوان و نوجوان در جهت صحیح و عقلانی استفاده کنیم آینده فوتبال ما را در با خطر روبرو می کند. زمانی که قرار است هدایت یک تیم پایه را به مربی بسپاریم باید از خودمان بپرسیم آیا این افراد شرایط مربیگری و هدایت تیم ملی در رده مختلف را دارند؟ تا اینجا چه نتایجی گرفته اند؟ کجاها کار کردند؟ زمانی که هیچکدام از تیمهای پایه، نتیجه نمی گیرند، پس برنامه ریزی درست و منطقی نیست.

انتقاد باید سازنده باشد

انتقاد خوب هست! اگر راهنما باشد، کمک می کند. اگر غرض ورزی داشته باشد. باعث تضعیف می شود. باید ببینیم چه کاری می تواند در جهت سازندگی انجام دهیم. در پاسخ به این سوال که اینکه من چه پیشنهادی دارم. باید بگویم که در این زمینه خود فدراسیون تصمیم گیرنده است. تا امروز به نقطه نظرهای من اثری ندادند، به انتقادهای رسانه ها و مطبوعات هم توجهی نشده است. پس باید خود متولیان ورزش و فدراسیون رسیدگی کنند. من هیچ صحبتی نمی کنم.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 20 مهر 1393برچسب:حشمت مهاجرانی, | 9:46 | نویسنده : رضوانی |